Tuesday, October 9, 2007

Jangan Tak Sabar

Semalam waktu lunch hour kena pergi bank untuk masukkan wang sewa rumah ke dalam mesin cash deposit.

Padan muka aku. Selalu tuan rumah datang ambik. Bulan ni aku tegur dia sebab asyik datang awal je. Janji 8 haribulan. Tapi 5 haribulan dah datang. Kalau pasal duit, laju je.

Tapi takpelah. At least ada bukti pembayaran. Ini tidak, bayar, resit pun ngak ada..

Oh yea.. bukan itu yang nak diceritakan…

Begini ceritanya, pergilah diriku ke bank CIMB itu. (Dulunya bank ini dikenali Bumiputra Commerce sempena nama Bumiputra Rockers! Rock Beb!)

Umak aih. Punya la banyak manusia beratur. Sampai ke luar manusia mengambil barisan.

“Yang CIMB ni pun satu. Buatla 2-3 cash deposit machine..” , aku, dalam hati. Tapi aku sabarrrrrr…. Sesabar Dr Sabar, pensyarah aku dahulu.

Barisan makin panjang. 5 menit kemudian. Datang seorang auntie bertemankan anaknya yang berseragam sekolah. Dengan selamber ya ya OAG dia memotong aku.

Tapi aku sabarrrrr.... Sesabar Dr Sabar. Maybe auntie ni nak hantar anak dia ke sekolah ke, dia tak larat nak berdiri lama-lama ke. Tak pun dia nak balik masak untuk husband dia. Jadi aku sabarrrr.... sesabar Dr Sabar.

10 menit lepas tu. Datang sorang awek berdiri sebelah auntie ni. (Aku dah tau dah ape tujuan dia!) nak memotong le tu. Dia datang dari pintu bank yang connecting bilik mesin ATM. Jadi orang yang diluar tak nampak dia datang lewat daripada mereka.

Semakin barisan bergerak ke hadapan, semakin beliau mencelah. Mula-mula separuh badan dia je kat hadapan aku. By the time semua badan dia dah berada di hadapan aku, menjadikan secara rasmi dia berada di dalam barisan, tapi aku sab...

“ DATANG KENDIAN TOLONG DOK KAT BELAKANG AR. KESIAN LA ORANG YANG DOK BERATURQ. JANGAN BUAT AKU MARAH BULAN POSA NI!!” , aku.

Aku bukan tak sabar. Aku cuma menegakkan hak aku sebagai pem-baris setia. Maafkan aku Dr Sabar...

3 comments:

taugehkecut said...

ko sound awek tu ke farizul?? isk2...xpatut2...ko tidak seperti ku kenali dulu..seor yg penyabar..lg sabar dr Dr Sabar Derita Hutagalung.

Fariezul Jaafar said...

Eh lupa lak nak cerita endingnya. Beliau terkejut beruk. pastu terus bagi aku dulu. beliau dok belakang aku. memotong orang yang beratur, siap bwk member lagi. rasa nak lempang je beliau itu.

aspaniza said...

hampes la awek tu..nape x lempang jer? att fariezul wat pengetahuan ko...dr sabar derita hutagalung tu my supervisor tau...jgn ko nak sebut2 sgt..marah ni!!!