Thursday, August 16, 2007

Proton Persona

Semalam Proton lancar model baru beliau : Proton Persona. Ni sebahagian gambar yang sempat aku seludup keluar daripada buletin utama TV3 semalam.

Persona - Our New Pride & Joy, except for our power window la!


" Nak gi mana cik adik? Meh la abang hantarkan"

Pandangan Sisi


Muka Hadapan

Muka Belakang
Seantero alam maya dah tau Persona adalah nama bagi Wira untuk pasaran UK.
By the way, Persona ni pun memang Wira Replacement Model (WRM).

Yang mengkonpiuskan kepala hotak aku yang 24jam sehari konpius ni, Gen 2 pun WRM jugak.
Nanti bila sampai di UK, orang sana for sure akan anggap model ni adalah model baru bagi Persona lama (Wira) & Gen 2 adalah model yang berbeza (padehal Gen2 pun WRM jugak). Gen 2 pun nak nama Persona jugak doh!

Fenin aku. Boleh sesiapa yang baik hati tolong explain kat aku? Atau aku seorang sahaja yang konpius?

Satu lagi yang aku perasan (aku je kot), pandai betul Proton wat kereta sefesyen je, lebih kurang sama je. (Persona, Gen 2 & Neo) Yela, boleh pakai tool, mould and jigs yang sama. Sepp siot Proton!!

Ps: Dengar cerita, Iswara Replacement Model akan dikeluarkan Januari 2007.

No comments: