Friday, June 6, 2008

Beliau Kata Kita Mesti Ubah Cara Hidup

Beliau kata kita mesti ubah cara hidup...
Dato Seri,
Saya yang hina ini menunggang motosikal berjenama Kriss 110 cc yang telah berusia sepuluh tahun peninggalan arwah ayah saya untuk berulang-alik tempat kerja dan kadangkala pulang ke kampung.

Ko nak suruh aku ubah ape? Nak suruh aku naik basikal? Jalan kaki? Mau tercabut kaki aku kalau jalan kaki. Baik aku masuk lumba jalan kaki.
Ko lainla naik jet. Chet Poodahh!!



Beliau kata kita mesti ubah cara hidup...
Dato Seri,
Saya dan teman serumah saya ada menanam sedikit cili untuk kadangkala dimasak bersama-sama sardin cap ayam untuk santapan di waktu malam.

Ko nak suruh aku tanam kobis bunga? serai? timun? buah naga? jintan manis? Buat bendang kat tepi umah aku?
Tu bukan ubah cara hidup dah. Tu ubah keje terus, jadi petani serba boleh. Ko nak umah aku jadi kawasan pertanian ke hape?
Oh yea.. Pertanian adalah perniagaan, tak begitu Dato Seri? Chet Poodahh!!


Sekian. Harkkhh Ptuihh!!

2 comments:

taugehkecut said...

sabar...sabar...bawak bertenang

Fariezul Jaafar said...

Mana boleh sabar? duit minyak aku seminggu dah jadi 10 inggit dah ni.
dah la tak kena tol.

(JANGAN JELES!!!)