Monday, July 9, 2007

Mimpi

Semalam awal tidur aku
Pening kepala, ngak tahu kenapa
Orang tua kata bantal jangan dipijak, nanti pening
Mungkin sebab tu kepalaku dah macam mould bumper kereta
Aku letak bantal di kaki masa tidur
Malam sebelum malam semalam

Yang menariknya, aku mimpi
(bukan mimpi itu lah!)
Aku melancong ke luar negara
Jadi tourist di America
Yeap, United State of America
Negara kelahiran George W Bush
Sepupu George Soros
Adik beradik George of the Jungle

Bukan America yang menarik hati
Bukan jugak Encik Bush itu
Yang menariknya, waktu aku keluarkan uang dari mesin ATM
Aku perasan di situ, dalam mimpi tu
Ada Bank Muamalat dengan Bank Islam.

Ape kejadahnya semua ini?
Dah sewelkah aku?

7 comments:

juriah said...

kekeke...klaka laa mimpi ko...ko nk tau x..apa makna nya mimpi2 ko tuh....sama ada Bush dh insaf ATAUPUN ko nya duit dlm akaun ATM tu dh di convert dlm Dolar US. huhuhu...

Fariezul Jaafar said...

Bukan la. aku rasa mimpi ni warning kot. jangan g mesin ATM kerap sangat. bulan ni banyak sanagt aku g mesin ATM. sampai dah kering dah. ingatkan nak belanja ko makan. tapi sebab dah kering, tak jadi la. wakakakakakakaka (gelak stail zul yahya dlm citer kaber hero kaber zero)

juriah said...

cehhh...cehhhh lg...ala..semo alasan2 lapok...aku xmo terima semua alasan tuh..satu hari akn aku pastikn ko blanja aku gak....wehhh aku nk mkn hasil belanjaan ko nasi ayam periuk besar lg...huhuhu

Fariezul Jaafar said...

nasik mentibang periuk letrik takmo?

juriah said...

ntah apa2 je nama ko nye periuk letrik...beli laa yg branded sket...

Fariezul Jaafar said...

yela..
tau la ko nyer sterika branded...

juriah said...

woitt..pe ni...pe kena seterika ngan periuk nasi ayam lak...hampehhhh..tu iron org kasi hadiah..aku accept je