Thursday, July 26, 2007

Proton & Gen2 Sedan

Produk baru daripada PROTON :




Rasanya ramai dah boleh agak, ini kereta Gen2 Sedan. Aku 99% sure ini Gen 2 Sedan melihatkan daripada buntutnya. (Perhatian : Aku suka tengok buntut kereta sahaja!)


Paul Tan (paultan.org) dah pernah post gambar-gambar Gen 2 Sedan bilamana produk ini melakukan on road test, di blog beliau, bulan APril lalu :




Teringat kerja dengan satu company vendor proton satu ketika dulu. Bulan ni, tahun lepas start keje. Pembekal central switch untuk Gen2, Savvy and Neo. (WRM, TRM & SRM). Pening dengan TS 16949. Tak tau company tu dah dapat TS ke belum. Sekarang ni keje dengan company yang meluluskan TS. Nasib baik bukan bahagian aku. Kalau tidak memang aku tak luluskan!! Hahaha.. Kejam!

Wahai vendor-vendor Proton sekalian! Berubahlah! Jangan senang dengan bisnes yang ada! Jangan mengharap OEM semata-mata. Bagaimana pula dengan OBM, ODM?

Jangan gunakan politik untuk dapatkan bisnes and then hanya jadi orang tengah untuk kutip untung. Aduhai.

Aduhai Proton, aduhai vendor Proton, aduhai bumiputra!

1 comment:

JohnRMay said...

Syarikat Proton, datang, ia akan menjadi lebih baik dan lebih baik. Bantu saya mengoptimumkan Proton X50 price! Haha!